טיפים וכלים לפתיחת עסק – קבוצת אופטימיסט

בזכות האינטרנט בכלל והיוטיוב בפרט, לא תאמינו כמה זה קל לקבל כלים לפתיחת עסק

הכנו לכם רשימה מתומצתת של נקודות שיוכלו לעזור לכם:

 

1.כלל ברזל הוא: לא להיות חובבנים לעולם, בואו מלכתחילה בגישה מקצועית בניהול ובהתנהלות שלכם – סביבת עבודה שתתאים לכם ולעסק ושמכבדת אתכם!. לצורך המחשה: אל תעבדו בסביבה מבולגנת, ובמיוחד לא כשספרי העסק ופרטי החשבונות נמצאים מול עיני הלקוחות. מעבר לרישול בנראות זהו גם פתח לגניבות!

2. אתם יודעים טוב מכולם מי קהל היעד של העסק שלכם – כוונו אליו וצרו פרופיל שלו: מי האנשים שיבואו לקנות אצלכם

3. מתגו את העסק שלכם – נתחיל ביצירת לוגו (סמליל בעברית צחה) סמל שמייחד אתכם, רצוי אפילו עם טוויסט עיצובי שיזוהה עמכם . כך תחסכו זמן בשיווק! כשאתם באים לפרסם את העסק. תחשבו מחוץ לקופסה ותייחדו את העסק שלכם. לעלם אל תדלגו על מיתוג. זהו הבסיס לכל הפרסום!

4.כרטיס ביקור – בהמשך לסעיף הקודם עצבו והדפיסו אחד כזה. רצוי שיהיו בו: מספר טלפון נייד, נייח! (של העסק) דואר אלקטרוני, כתובת דואר רגיל וכתובת העסק אפשר גם פקס אבל מאחר והעולם מתקדם – המייל יכול לשמש תחליף מצוין לו. נחזור לכרטיס הביקור – בצד אחד שלו יופיע לוגו העסק ובצד השני רשימת השירותים. מומלץ להכין כרטיסים על גבי ניר כרומו שלא נשרט ושאפשר להכניסו לארנק. ניתן גם להשתמש בנייר ממוחזר.

5.פליירים – רצוי לחלק פלייר שבו יש שירות אחד או שניים שאתם מתמחים בו, אם תרצו תחום העיסוק העיקרי שלכם, ומשפט שמזמין את הלקוח לבוא אליכם. מומלץ לחלק באזורים בהם אתם יודעים שקיים קהל יעד רלוונטי גדול.

6. הירשמו לאינדקס חינמי – אינדקס הוא רשימה של אתרים/ עסקים בתחום מסוים (גוגל הוא אינדקס אחד לדוגמה). יש כאלו בחינם ויש בתשלום. הירשמו לכל האינדקסים החינמיים בראש ובראשונה ותנו קישור לאתר העסק שלכם.

7. קהילה עסקית או בלעז "נטוורקינג" – הצטרפו לאחת כזו וצרו קשרים עסקיים עם עוד אנשים שיוכלו לעזור לכם. בין אם אתם עסק קטן או גדול יש כמה קהילות כאלה

"עסקים עושים עסקים"

Abc

Bni

8. פתחו דף עסקי באינטרנט – פתיחת דף כזה אינה כרוכה בתשלום. הפלטפורמה המובילה בעניין היא פייסבוק אבל יש עוד אתרים כמו לינקדאין, ודה מרקר קפה.

פרסמו תמונות, פוסטים כתובים, המלצות של לקוחות וכל מידע רלוונטי אחר. מאוד רצוי להיות במעקב צמוד אחר הפלטפורמה הזו כי כיום – "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" – רוב רובו של הפרסום נמצא בפייסבוק . ויש עסקים שמעסיקים אנשים בתפקיד ייעודי לרשת הזו. מומלץ שגם לכם יהיה אחד כזה בעסק שלכם. או לפחות יועץ חיצוני  שיכוון אתכם.

 

עד כאן להפעם, ואל תשכחו – תמיד תהיו אופטימיים!

קבוצת, אופטימיסט

 

נעם ניישול

אודות המחבר