כללים לניהול עמוד פייסבוק יעיל

מאז שנת 2007 פייסבוק מאפשרת לצרכנים ליצור קשר לא רק עם "אנשים" לא גם עם אירגונים, חברות וכיוצא בזה. רק כדי לסבר את האוזן: קוקה – קולה חצתה בשנת 2012 את 50 מיליון העוקבים מספר עצום שמראה את פוטנציאל החשיפה לעסק. קטן כגדול.

הנה רשימה קצרה לניהול נבון וממצה של דף פייסבוק

  1. פייסבוק מערימה קשיי חשיפה על תוכן "אורגני" שהוא למעשה, תוכן לא ממומן. ואפשר להבין אותה – הרי כל אחד צריך להתפרנס ממשהו נכון? לכן, כדאי לכם להקצות "תקציב מימון פוסטים" – גם אם זה אומר שכמות הפוסטים בחודש תרד, עדיף שכמות החשיפה תגדל.  כדאי לחלק את התקציב לשניים: חלק להגדלת כמות הלייקים (קניית לייקים מפייסבוק) וחלק לקידום פוסטים, בתוך כך – הגדלת החשיפה לעמוד.
  2. ספרו לעוקבים שלכם סיפור: כך תמצאו דבר שיבדל אתכם מאחרים, לרוב מותגים מציעים מבצעים מיוחדים לעוקבים בעמוד שלהם אך זה לבדו לא מספיק. סיפור ייחודי יועיל לכם יותר וודאי מבחינה תדמיתית. שנית: לא תשעממו את העוקבים שלכם ולא תהיו בנאליים זכרו: כוחו של סיפור טוב שהוא נחקק בזיכרון, מחלחל ומניע לפעולה.
  3. אם בסיפור טוב כמייצג לתוכן טוב עסקינן דעו לכם שסיפור טוב יכול וצריך לפרוץ את גבולות הפייסבוק חשבו בכוונה למדיומים שונים בהם הפרסום הזה יכול "לחיות" חישבו על רעיון מדליק, משהו שמצית לכם את הדמיון, אפשר להתחיל אפילו מסתם אנקדוטה מצחיקה –  בדיחה בין חברים. משהו שממנו יתפתח משהו  גדול בהרבה ממה שציפיתם. קחו כדוגמה את סטטיק ובן אל. נכון, זה לא בדיוק הנושא שלנו  אבל דרך הפעולה: (משהו קטן שהתחיל מכמה שירים קלילים   ביוטיוב בלבד) דומה
  4. כדאי לדעת : שעות פעילות במיוחד בפייסבוק הן : ביום ראשון בבוקר בין 8:30 ל-9:30 ויום שבת בערב מ-18:00 ואילך. בשאר ימי החול בין 8:00 ל-9:30 בבוקר ושוב בין 18:00 בערב ועד 2:00 לפנות בוקר. הרי לכם לוח זמנים לפרסום פוסטים חשובים.

  5. עוד כלל אצבע חשוב מאוד! – אסור לערוך תחרויות שיתופים נושאות פרסים כספיים , אם פייסבוק תגלה זאת. היא פשוט תמחק לכם את הדף וכל העבודה הקשה והלייקים שהשגתם ייעלמו כלא היו. 

    כדי שתבינו עד כמה זה מסוכן,  להלן המחשה קצרה:

     פייסבוק סגרה בשנת 2013   עמוד   פופולרי  לאחר שגילתה שמכר פוסטים לעוקבים תמורת תשלום. העמוד חזר לפעילות לפני שבועות ספורים לאחר שבית משפט הפך את החלטת פייסבוק.

  6. היום כל מטרה, חברה, ארגון או תנועה שמכבדים עצמם משתמשים בפייסבוק כפלטפורמה: רעיונית , שיווקית, פרסומית

    לכן כדאי מאוד להשתמש בה בחוכמה ולא לומר נואש אם פתחתם עמוד ולא הגעתם לחשיפה. השתמשו בראש יצירתי, בחשיבה מחוץ לקופסה בהרבה התמדה ואמונה והעמוד שלכם יפרוץ גבולות!

 

עד כאן  להפעם,

ואל תשכחו, תמיד להיות אופטימיים!

צוות אופטימיסט.

 

נעם ניישול

אודות המחבר