כתיבה שיווקית

היום נדבר על כתיבה שיווקית. נסביר על כללים מה הופך כתיבה ל"שיווקית" מתי צריך להיות שיווקי ואיך זה אמור לעזור לכם.

ראשית כל ולפני הכול: נספר לכם משהו שאולי לא ידעתם: האדם הממוצע נחשף ללא פחות מ7361 מסרים שיווקיים ביום. זאת ע"פ מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות.

ומאיפה מגיע כל הטוב הזה? ובכן המדיה האינטרנטית רוויה במסרים שיווקיים החל מגוגל כלה באתרי חדשות למיניהם ועד יוטיוב ואפילו סקייפ.

כן, אפילו מילה בודדת יכולה לטמון בחובה מסר!

מהם  העקרונות בכתיבה שיווקית

ניחשתם נכון – הכל חוזר לגוגל.

אותו גוגל  שמעביר לקורא האנונימי מסר, גם מנטר אתכם. ענקית האינטרנט סורקת באופן תמידי אחרי תכנים רלוונטיים בדרך לקורא הפוטנציאלי הבא.

לכן,   בבואכם לכתוב –  חישבו עליו –  על האדם  שרוצה לקנות ולכם יש את המוצר האולטימטיבי בשבילו: כתבו לו בגובה העיניים, אל תהיו "מורמים מעם" וכתבו בשפה נוחה ומובנת  חישבו על בעיה ופתרון. כשגולת הכותרת היא  כמובן המוצר שלכם . נסו אפילו לנתח פסיכולוגית את הקהל : טווח גילאים, תחומי עניין או  איזו מוסיקה הוא אוהב לשמוע?. תופתעו אבל אלו רכיבים שמאוד יעזרו לכם "לקלוע למטרה"

אחרי  שאתם יודעים מי הקהל שלכם. פנו מקום לדמיון שלכם ואל תשאירו את הקהל אדיש ספרו לו סיפור, בדיחה, גם טקסט  טקסט למערכון מצולם בא  בחשבון –  העיקר שלא יישאר אדיש. שמשהו ייחרט לו בזיכרון..

עם זאת – זכרו: זה לא המקום להרבה דיבורים או מילים , המסר צריך להיות קולע ברור וקצר –  מובא בכותרות גדולות..

ועיקרון אחד אחרון וחשוב. – תמיד טוב ליצור דיון –  זהו ערך מוסף וזה עוד נושא שיחה סביב השולחן בשבת.

 

מהות הכתיבה השיווקית

כתיבה שיווקית, צברה תאוצה במאה ה21 ביחד עם האינטרנט על שלל המדיומים והפלטפורמות שבו. קמו כמה וכמה משרדי פרסום שזוהי למעשה העבודה שלהם. בעיקר כדי לתת מענה לעסקים קטנים שצריכים מינוף.

כמו שכבר אמרתי: הכתיבה השיווקית נבדלת מכתיבה רגילה בכך ש:

  1. היא קצרה , רהוטה ולא חוזרת על עצמה!
  2. היא חייבת לתת לקורא תחושה שהוא במרכז העניינים ושרוצים בטובתו
  3. היא יכולה לכלול בתוכה סיפור/בדיחה או אפילו משהו קצת מפחיד. הכול כדי לעורר סקרנות ולהשאיר את הקורא אתכם.
  4. לצורך הבנת הסעיף הקודם צריך ללמוד ולהכיר את קהל היעד על כל מאפייניו.

היום, כל עסק שרוצה להצליח חייב לפנות בראש ובראשונה לקהל בדגש על כלל לצורך כך: אין מקום ל"כתיבה אקדמאית" בשלבי לשון גבוהים למרות, שעברית רהוטה היא סופר חשובה. ללא שגיאות כתיב, בתחביר נכון, ובמשפטים ברורים.

 

אני מוצא עצמי נתקל יום יום בהמון עסקים שבגלל פרסומאי לא מיומן הגיעו לעמוד הפייסבוק הידוע לשמצה "כשאבא ואמא בני דודים" רק בגלל שמי שכתב להם את הפרסומת לא סיים 12 שנות לימוד.

לסיכומו של דבר:

*אם אתה מאמין במוצר שלך אמונה לבדה לא תעזור. צריך גם "לשחות עם הזרם" ולדבר בשפה של הרחוב לפעמים.

*פרסומת יצירתית תייצר "באזז" רחש, עניין  – זה לא תמיד חיובי אבל היי, מדברים על המוצר שלך

*מי אמר שהומור לא יכול לעזור? – כמו שבדיחה טובה שוברת את הקרח. כך גם פרסומת טובה שוברת מתח! (הרי לכם – מי אמר כתיבה שיווקית ולא קיבל!!?). ימוש בהומור טוב כדי לייצר קירבה אפילו "מדומה" הוא מייצר רגשות אמפטיים מצד הלקוח וכך גדל הסיכוי שיקנה את המוצר שלכם

עד כאן להפעם, ואל תשכחו: תמיד תהיו אופטימיים!

אביחי דיינוף

אודות המחבר