מהו דף נחיתה?

הוא דף אינטרנט יחיד (בניגוד לאתר אינטרנט שלם בעל דפים מרובים) המוקם ברוב המקרים על מנת שיגיעו אליו (״ינחתו בו״) מקישור של פרסומים שונים כגון באנרים וקישורים (ובפרט קישורים ממומנים), או על ידי הפנייה מחומר פרסומי מודפס או משודר כזה או אחר.

תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת לבו של המבקר למסר ספציפי (מכירה או שכנוע) ולהניעו להמשך פעולה של השארת פרטים (מתן ליד) ואף קנייה ישירה של המוצר בנוסף לכך. בכל מקרה מטרת דף הנחיתה לגרום למבקר להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש.

יתרונות

  1. מתמצת ללקוח את שירותיו/יתרונותיו של העסק לכדי דף אחד שלא מצריך מאמץ מיוחד (הפניית הלקוח אל נושאים מרובים)
  2. היות שטווח הריכוז המקסימלי של הגולש הממוצע הוא שניות בודדות יוצרי דף הנחיתה צריכים גם ליצור אלמנט גרפי שימשוך את תשומת ליבו של הלקוח. ודף הנחיתה מכיל בתוכו המון שטח פרסומי אופציונאלי
  3. מעודד פעולה – יתרון נוסף שיש לדף הנחיתה הוא שבאמצעות כפתור אחד בעל העסק יכול "להרוויח" עוד לקוח. דוגמה: טופס השארת פרטים הרשמה לרשימת תפוצה ועוד.
  4. דף הנחיתה הוא תוצר של פרסום מפולח שמופנה לקהלים ספציפיים – מה שעור לדייק ולמצות יותר את עניין השיווק .

עקרונות:

  1. הנעת הגולש לפעולה: כתיבת כותרת ברורה, פירוט של השירותים הניתנים והשארת טופס למילוי פרטים. העיצוב חייב להיות מקצועי ורצוי עם גימיק שפתי כלשהו.
  2. תמונות להמחשת המוצר או השירות.
  3. לינק שנותן מידע מורחב יותר על השירות (אפשר גם עם המלצות של לקוחות אחרים במידה ויש)
  4. טופס השארת הפרטים ללקוח חייב לכלול: שדה שמות – פרטי ומשפחה, שדה טלפון, שדה דואר אלקטרוני

סוגי דפי נחיתה

פרסום בגוגל:

Google Search –במודעות אלו בית העסק מפרסם את השירות שלו בעזרת מילות מפתח. גולש מבצע חיפוש בגוגל, בין אם מהמחשב או מטלפון נייד, ומוצגות לו התוצאות הרלוונטיות למילות החיפוש שרשם. בראש התוצאות מופיעות המודעות הממומנות הקשורות בנושא והמכילות את מילות החיפוש האמורות. לחיצה על מודעה תוביל את הגולש לדף הנחיתה שמאחורי המודעה. במידה והגולש מחפש ערך מסוים שבו יש לו עניין באמצעות מחשב יוצג לו דף המחשב. במידה והוא גולש מטלפון נייד הוא יזוהה ככזה ויוצג לו דף הסלולר במידה וקיימת גרסה סלולרית לדף . המטרה – שאותו מתעניין שחיפש את המוצר או השירות יראה את מה שיש לבית העסק להציע בעניין, יתרשם, יונע לפעולה וימשיך עם בית העסק את ההתקשרות.

Google Display – הצגת מודעות שמובילות לדף הנחיתה בדפי אינטרנט ספציפיים בהם בית העסק בוחר לחשוף את השירות שלו, תוך שהוא מניח הנחה סבירה או מבוססת שהלקוחות שלו גולשים ולכן יוכל לפגוש אותם שם. לחליפין הצגת מודעות שמובילות לדף באתרים הם יש קשר קונטקסטואלי (– מבוסס  מילות מפתח) בין המידע בדף האינטרנט לשירות אותו בית העסק מציע.

שימוש בסריקת קוד qr – עם ההתפתחות הטכנולוגית גם הסמארטפונים יכולים לשמש כלי עזר בחיפוש אחר לקוחות פוטנציאלים. דף הנחיתה שלכם יכול לכלול קוד כזה – אותו הלקוח "סורק" באמצעות מסך הטלפון  ושמקשר את הלקוח ישירות לאפליקציה, או לאתר האינטרנט של בית העסק.

בניגוד לפתרונות דיגיטליים אחרים  אותם סקרנו מעלה, הקוד מיועד לשימוש בעיקר בעולם הפיזי. ניתן לשלבו על גבי הדפסות של כרטיסי ביקור, ברושורים, מעטפות, חשבוניות, חומרי אריזה, מודעות בעיתון, טיקטות של מוצרים, שילוט, מדבקות, עוד ועוד. שימוש בקוד מהווה דרך טובה לנצל את המגע ה"ממשי" עם הלקוח בכדי לתת לו מידע שיווקי באמצעי נוסף מניע לפעולה.

פייסבוק – על אותו עיקרון של גוגל . גולש נתקל במודעה פרסומית ממומנת בפיד שלו, לוחץ עליה ומגיע לדף נחיתה רלוונטי. במקרה של פייסבוק ניתן להציג מודעות וסיפורים ממומנים בפילוח מאד מדויק של מרכיבים דמוגרפיים ואחרים בכדי לייצר חיבור טוב בין המודעה לקהל היעד הרלוונטי עבורה. כמו כן ניתן לטרגט קהל יעד בעל מאפיינים דומים ללקוחות הקיימים של העסק דבר שגם הוא מסייע ביצירת מפגש יעיל בין הנחשף למודעה למהות המודעה.

עוד טיפ שכדאי לקחת – צבעים

חשיבותם של צבעים בדף נחיתה

צהוב – אופטימי וצעיר מומלץ ללכידת תשומת לב

כתום – משדר תכליתיות. משמש לצביעת אחד מכפתורי ההנעה לפעולה

אדום – צבע אהוב על רשתות המזון, מעלה את לחץ הדם ומעורר תיאבון

ורוד – רומנטי ו"נשי" – טוב לשימוש בשיווק מוצרים לנשים ונערות

כחול – משדר תחושת אמון וביטחון, נמצא בעיר בדפי נחיתה של בנקים ומוסדות.

סגול – מתקשר למוצרי טיפוח ויופי, משדר רוגע

ירוק – הצבע שהעין מעבדת הכי מהר, מתקשר לעושר ושפע

שחור – מסמל חדות ותחכום, משמש למוצרי יוקרה בעיקר.

שורה תחתונה:

דף נחיתה הוא כלי יעיל ביותר לגיוס של לקוחות. בעזרתו ניתן לחשוף את הגולש למסר שיווקי ממוקד על מוצר או שירות שבית העסק מציע ולהניע אותו לפעולה מידית.

וכפי שקראתם במאמר – היום יותר מתמיד  הדף יעיל עוזר וחוסך אנרגיה ומשאבים. קיימות גם חברות שמתמחות בניטור לקוחות פוטנציאלים לקמפיין ספציפי.

עד כאן להפעם, ואל תשכחו – תמיד תהיו אופטימיים

קבוצת אופטימיסט.

 

נעם ניישול

אודות המחבר