מהו קידום ממומן בפייסבוק? (ולא רק..) – כלים שיטות ועוד

היום נדבר על "קידום ממומן בפייסבוק" שם כולל רחב למגוון אפשרויות שהמכנה המשותף לכולן הוא חשיפה!

חשיפה = לקוחות = כסף

 

הפרסום האורגני ( ללא תשלום) בפייסבוק עדיין נחשב כלי אפקטיבי. למרות, שפייסבוק כמי ששולטת בפלטפורמה שמה יותר ויותר דגש על פרסום ממומן (כזה שבעל הדף משלם בעבור רמת החשיפה שיקבל).

לרוב, הגולשים בפייסבוק יעדיפו פרסום אורגני – כזה שהגיעו אליו בעצמם וללא מפרסמים "מתווכים"

עם כל זאת חשוב להכיר ולדעת את הכלים והאפשרויות שהקידום הממומן טומן בחבו לקראת שינוי אסטרטגיה לעסק שלכם או סתם, לידע כללי

אנחנו כאן, כדי לעשות לכם סדר:

  1. קידום בפייסבוק באמצעות Boost Post: כלי הקידום הבסיסי והנפוץ ביותר של פייסבוק. (אם יש לכם דף אין סיכוי שלא נתקלתם ב"כפתור" הזה) הכלי הזה משמש בעיקר לקידום פוסטים מסוגים שונים בתשלום והוא עוזר להגדיל את רמת החשיפה באמצעות הופעה תכופה יותר בפיד של הגולשים

 

  1. קידום בפייסבוק באמצעות מנהל המודעות (Ads Manager): מנהל המודעות של פייסבוק מאפשר לבעל הדף ליצור "מודעת פרסום" מכוונת ומפולחת קהל יעד לפי מגוון פרמטרים כגון: גיל, מין, תחביבים ואפילו היסטוריית רכישות באינטרנט. באמצעותו אפשר לעצב כמה מודדעות כאלו – ולבחון את האפקטיביות שלהן. בנוסף, אפשר גם לבחור היכן יופיעו בפיד של הגולשים.

 

  1. Custom Audiences – קהלים מותאמים אישית: כלי שמאפשר למפרסמים לבנות  רשימה של לקוחות פוטנציאליים ולהתאים עבורם את הפרסומים ששלהם לפי הפרמטרים שהזכרנו בסעיף הקודם.

 

  1. קידום בפייסבוק באמצעות Power Editor: הכלי הפרסומי המתקדם ביותר של פייסבוק, מתאים בעיקר לאנשים שבתכלס זו העבודה שלהם ושאחראים על כמה עמודים במקביל, קרי – הרבה מאוד תוכן. התכונה החשובה והמעניינת ביותר שלו היא: האפשרות ליצור "פוסט מוחשך" הכוונה לפוסט שיופיע רק אצל אוהדי דף ספציפיים (מקבוצת מגדר מסויימת, לדומה: נשים, תושבי הצפון וכדומה) באמצעות תכונה זו אפשר להגיע לדיוק מקסימלי ומבלי למלא את הדף שלכם בתוכן פרסומי.

 

אלו ארבעת כלי הקידום הממומן של פייסבוק. כעת, נכיר עוד שני  מושגים שימושיים

 

ליד – lead – שם מקצועי ללקוח חדש. הלקוח יכול להגיע אליכם כתוצאה מפרסום בכל מיני פלטפורמות ולאו דווקא מפייסבוק.

Ppc – pay per click – כעת הגענו למהות המאמר – תשלום חודשי לפייסבוק וגוגל על לפי קליקים שנלחצו על הפרסומת שלכם.

היתרון הגדול של הppc הוא שהתשלום אף פעם לא עובר את הסכום שקבעתם. ואם מתמזל מזלכם והפרסום שלכם אטרקטיבי? – אשריכם!  למה הppc  עדיף על קידום אורגני? משום שהוא מביא תוצאות מידיות. לעומת האורגני שמחייב אתכם להרבה סבלנות

שנית, הדף שלכם "נחשף יותר" – אתם מקבלים קדימות ויותר עיניים "רואות אתכם"

יתרון נוסף של PPC הוא שניתן לדעת עד כמה כל מודעה אפקטיבית (לפי ה-CTR שלה, כלומר מספר הגולשים שהקליקו על המודעה ביחס למספר האנשים שנחשפו אליה) ובהתאם לשפר את הקמפיין באופן מתמיד ולהפוך אותו ליעיל במיוחד.

ועוד משהו שכדאי לדעת: לפי מחקר שנעשה ב2013,  -40  אחוז מהגולשים ייחסו לקידום ממומן את אותה רמת אמינות ביחס למודעות אורגניות (קרי, רגילות).

 

איך לעשות זאת חכם?

כעת, נצא לרגע מתחום הפייסבוק וניגע בעניין בהרחבה. קיימים 3 דברים שחשוב להקפיד עליהם אם בוחרים בppc  כאסטרטגיית שיווק מובילה:

 

  1. מחקר מילות מפתח – נסו לחשוב ולדלות מילות מפתח שיובילו למושא הפרסום שלכם. חשוב להיות מאוד מדוייקים כאן ולעשות זאת בצורה מושכלת. נסו גם להיכנס לראש של הלקוח הפוטנציאלי (מכנה משותף נמוך) ולבחור מילים פשוטות שסביר שרוב האוכלוסייה תשתמש בהן כשהיא מחפשת את המוצר שלכם

 

  1. סינכרון עם קידום אורגני – שילוב של שני סוגי הקידומים יכול לעזור לכם בחשיפת הגולשים לתוכן משמעותי יותר ולא "סתם פרסומות". לצורך כך – כדאי לערוך סקר ולבדוק אילו קישורים נתפשים עלי ידי גוגל כאמינים יותר (במידה ואתם משתמשים בקישורים חיצוניים כחלק מן האסטרטגיה שלכם)

 

  1. הצעת מחיר מדוייקת – זכרו! אתם מתחרים עם המון קמפיינים על שטח קידום מצומצם לכן, ככל שתגדילו את סכום הppc כך הסיכוי שלכם להצליח בתחרות יגדל, שוב מומלץ לעשות זאת בחוכמה ובשכל.

 

עד כאן להפעם, מקווים שהמידע שכאן יועיל, יחכים ויקדם

כמובן שיש עוד המון כלים ואפציות בקידום הממומן – ניסינו לתת לכם  "על קצה המזלג".

נעם ניישול

אודות המחבר