מה ההבדל בין פייסבוק עסקי לפרופיל אישי? מה ההבדל בין קבוצה לבין עמוד? וגם מעט על השינויים בקבוצות פייסבוק שונות

תמיד שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין פרופיל עסקי? תהיתם מה ההבדל בין קבוצה לבין עמוד? הגעתם למקום הנכון! כאן תלמדו בקצרה, בקלות ובמהירות כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם אומץ לשאול!

פייסבוק כל הזמן משנים ועושים המון דברים, אז בואו נתחיל בדברים הבסיסיים ביותר:

גם מי שיודע וגם מי שלא – תמיד טוב לחזור על הדברים ולהבין מעט לעומק.

פרופיל אישי

הפרופיל האישי הוא הפרופיל של אדם/דמות מסוימת. בעצם זה העמוד שכל אחד יכול לראות, לבקש חברות, לכתוב פוסטים, להעלות תמונות, אלבומים, לשתף ועוד. כמובן שיש בפרופיל האישי אפשרות להגדרות מסוימות כך שלא כל אחד יוכל לקרא עלינו הכל, לראות תמונות שהעלינו וכדומה, אבל הפרופיל הזה נגיש לכל אחד, אלא אם חסמנו אותו לדוגמה.

בפרופיל אישי יכולים להיות לכם עד 5000 חברים והשאר יכולים להיות עוקבים, אבל לא תדעו מי מתוכם רואה באמת את מה שהעליתם ושיתפתם בפרופיל שלכם.

עמוד פייסבוק/עסקי

עמוד הפייסבוק או העמוד העסקי הוא עמוד, שאין בו הגדרות שמאפשרות לנו להסתיר מידע מסוים. העמוד מאפשר לעסק/אדם ציבורי/דמות מוכרת לשתף במה שהם מעוניינים שאנשים יידעו, ייראו או אם העסק מוכר דברים, אז למכור מוצרים לדוגמה.

בפרופיל העסקי ניתן כמובן לממן פוסטים מסוימים על מנת להגיע ליותר אנשים ע"י סינון שאתם בוחרים. כאשר אתם מחליטים לעשות מימון לפוסט שכבר העליתם או פוסט שהחלטתם להעלות מיד כפרסומת ישירה. (שימו לב, הדברים האלה לא אפשריים בפרופיל אישי, אלא רק בעמוד עסקי).

קבוצה

קבוצת פייסבוק מתאפיינת בכך שהיא יכולה להיות סודית (אף אחד לא יכול למצוא אותה ולבקש להצטרף אליה), היא יכולה להיות פתוחה (ניתן לקרא פוסטים ולראות תמונות וסרטונים שהעלו אליה גם אם אני לא חבר בה), אבל לא ניתן להגיב בה. והיא גם יכולה להיות סגורה (לא ניתן לראות את מה שקורה בה, אלא אם ביקשתי חברות בקבוצה ואישרו אותי).

לאחרונה פייסבוק הוסיפו אפשרות לחבר עמודים עסקיים לקבוצות – בכך גם העמוד העסקי מנהל את הקבוצות השונות שאותן הוא חיבר, ויוצר לעצמו עוד נוכחות גם בקבוצות עצמן, וגם בכך שאנשים שנמצאים באותן קבוצות יידעו על קיומם של אותם עמודים אם הם עדיין לא ידעו עליהם.

אביחי דיינוף

אודות המחבר