תוכנות ולניהול עסק – המלצות והסברים

היום כל עסק מתנהל בצורה ממוחשבת. תחשבו כמה נייר זה חוסך כמה זבל, כמה עצים נשארים באדמה ולא נכרתים בשביל עוד ועוד ועוד נייר שבסוף.. הולך לפח! וחוזר חלילה.

תוכנה ממוחשבת לניהול עסק אוגרת בתוכה את כל המידע הרלוונטי שאתם צריכים. פרטי לקוחות, תשלומים לספקים, מאגר מלאי ועוד ועוד.

אל תראו בפירוט שכאן כהמלצה גורפת, יותר פתיחת צוהר לעולם שלם שעוזר ומקל מאוד על העבודה השוטפת

נתחיל עם תוכנה אינטרנטית – חינמית וניתנת להורדה מהאינטרנט ששמה paymo  והיא מאפשרת ניהול פרויקטים תוך חיסכון בזמן  – מתאימה לפרילנסרים שעסוקים בכמה פרויקטים במקביל, למנהלי פרויקטים או מנהלי צוותים.

תוכנות לניהול עסק: כמובן שיש המון. נתייחס כאן ל3 תוכנות עיקריות

סוגי התוכנות

  1. Erp (Enterprise Resource Planning System) שהיא בעיקרה תוכנה לניהול מלאי וכוללת את האופציות הבאות  ניהול של מגוון מסמכי המכירות הכוללים הצעת מחיר, הזמנה, תעודת משלוח, תעודת החזרה, חשבונית מס, חשבונית מס זיכוי, חשבונית מס קבלה מסמכים ייחודים לעבודה באתרי אינטרנט ועוד כל מסמכי המכירות מקושרים ומשורשרים ביניהם וניתנים למשלוח במייל.

 

ישנם גרסאות מורחבות של התוכנה שכוללות עוד אפשרויות כגון: הנה"ח, מסופון נייד, ניהול חוזים ועוד.

 

  1. Crm (Customer Relationship Managemen) – מערכת מקיפה לניהול עסק שכוללת: כל נתוני הלקוח (פרטים, הצעות מחיר, הזמנות, קניות, החזרות, חוזים, מסמכים, שרות ותיעוד שיחות) מרוכזים בבסיס נתונים אחד.

 

  1. הסוג השלישי הוא תוכנות ייעודיות לעסקים ייחודיים שמבוססות ברובן על שני הסוגי התוכנות שהזכרנו למעלה. ישנן כל מיני ואריאציות כגון: תוכנה לניהול מעבדה, ניהול פרוייקט נדל"ן ועוד ועוד.

 

 

חשוב!  – רצוי מאוד לוודא שיש לכם גיבוי בענן למקרה והמערכת תקרוס חלילה

ועכשיו, ניגש לסטטיסטיקה לפי נתוני Dun and Bradstreet, נסגרו בשנת 2015 נסגרו 44,500 עסקים, 99% מתוכם עסקים קטנים:

50% מהעסקים נסגרו בשל חוסר כדאיות כלכלית.

30% מהעסקים נסגרו בשל קבלת החלטות עסקיות שגויות.

20% מהעסקים הקטנים נסגרו בשל קשיים בתזרים המזומנים.

את מרבית הבעיות האלו ניתן היה למנוע לו השתמשו בעלי העסקים שנסגרו בכלי חכם לניהול עסק

 

לסיכומו של עניין

בעזרת תוכנה לניהול עסק, בעל העסק יכול לעקוב אחר כלל הפרמטרים שמרכיבים את העסק שלו. בין אם פיננסיים (הכנסות והוצאות) או אדמיניסטרטיביים (רשימת ספקים ולקוחות)

בתוכנה חכמה יש גם מספר יתרונות בולטים כגון:

הפקת מסמכים חשבונאיים ואחרים – בעזרת התוכנה יכול בעל העסק להפיק מסמכים חשבונאיים שונים בפורמט דיגיטלי (PDF, למשל), מסמכים חוקיים ורשמיים, בעלי חתימה דיגיטלית המקובלים על ידי רשות המיסים.

ניהול הוצאות והכנסות – בעזרת התוכנה יכול בעל העסק לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות השונות שלו, לעקוב אחר תשלומים לספקים, תזרים המזומנים, גביית כספים, הוראות קבע יוצאות ונכנסות ועוד. המעקב אפשרי בכל רגע נתון וניתן לבצע אותו על ידי התחברות ישירה אל התוכנה.

ניהול לקוחות וספקים – התוכנה מאפשרת לבעל העסק להתחבר למודולים אחרים במערכת, כמו למשל, גביית כספים מלקוחות ותשלומים לספקים ובכך לקבל מענה מקיף ומדויק הרבה יותר.

 

עד כאן להפעם,

ואל תשכחו – תמיד תהיו אופטימיים

נעם ניישול

אודות המחבר